آیت الله کشمیری استاد حاج آقا مصطفی خمینی بوده وحاج آقا مصطفی به ایشان ارادت خاصی داشته است همین بود که امام خمینی(ره) 2 بار از او خواسته بود که پیشش بیاید تا تعبیر خواب امام را برای او بازگو کند، چرا که امام خمینی(ره) خواب دیده بود که در نجف وفات یافته. اما آیتالله کشمیری در تعبیر خواب ایشان گفته بود: نه؛ شما در ایران فوت میکنید و در ایران دفن میشوید. وآن که شما در خواب دیده اید که در نجف وفات یافته اید ودر قبر شما سنگی هست که شمارا اذیت می کند وحضرت علی علیه السلام آمد وآن سنگ رابرداشت در واقع آن سنگ (شاه)موانع انقلاب شما بوده است
*علت موفقیت آیتالله قاضی از منظر شاگردش
هر چند که آیتالله کشمیری در برخی موارد با احتیاط صحبت میکرد، اما بیشتر دوست داشت که درباره استادش مرحوم آیتالله قاضی مطالبی را بیان کند، علت موفقیت استادش را سجدههای بسیار، زیاد روزه گرفتن، عدم ترک ذکر یونسیه و توکل زیاد بر خدا میدانست و آیتالله بهجت را بهترین شاگرد آیتالله سیدعلی قاضی بیان میکرد.
با اینکه در عرفان گامهای استواری را پیموده بود، اما هیچگاه برای ارشاد و هدایت مردم کم نمیگذاشت و همیشه مردم مشتاق را به گرفتن روزه زیاد، کم خوابی، مواظبت بر نماز شب و انجام ذکر یونسیه توصیه میکرد و میگفت: «عبادت کنید؛ بندگی، همین ذکر یونسیه را شما بگویید، برای شما سیر برزخی میشود؛ خدا شاهد است؛ مداومت کنید، «و ادمتم ذکره». متواضع بشوید، «من تواضع لله رفعه الله»».
اما با این وجود بر لزوم حضور یک استاد اخلاق برای طی مدارج عرفانی همیشه تأکید داشت و میگفت: «بی استاد نمیشود، تمام امور استاد میخواهد»، چرا که بهترین دلیل و استشهاد استاد آیه «الحمدلله رب العالمین» بود.
*بهترین راه رفاقت با امام زمان(عج)
همچنین آیتالله کشمیری برای نزدیکی هر چه بیشتر به امام زمان(عج) خلوت روزی یک ساعت با حضرت(عج) را بهترین راهکار قلمداد میکرد و تأکید داشت که این عمل همراه با قرائت زیارت «آل یاسین» و زیاد خواندن ذکرهای «یا صاحب الزمان اغثنی» «یا صاحب الزمان ادرکنی» و «المستعان بک یا بن الحسن» منجر میشود تا انسان یک مقداری با حضرت(عج) رفاقت پیدا کند، با این حال توسل به خود امام زمان(عج) و قسم دادن خداوند به حق امام زمان را بهترین راهکار برای تعجیل فرج میدانست.
از علاقهمندیهای آیتالله کشمیری در میان عبادتگاههای نجف میتوان به قبرستان وادیالاسلام اشاره کرد، زیرا هنگامی که از آن مکان در نزد ایشان سخنی به میان میآمد با تبسمی همراه انبساط روحی میگفت: «روح و ریحان؛ بهشت است وادی السلام، به حدی عشق به وادی داشتم که مباحثهمان را هم در وادی گذاشته بودیم و مباحثه میکردم، نماز جماعت میخواندم».
برچسب ها : امام خمینی, کشمیری, حوزه علمیه ابهر
حوزه علمیه ابهر...